دستگاه قند سنج جدید برای استفاده با آیفون 7

8 سپتامبر 2016- یک دستگاه قندسنج برای استفاده با آیفون 7 تولید شده است. این سیستم جدید مانیتورینگ قندخون توسط شرکت DarioHealthبرای اتصال با یک کانکتور سبک به آیفون 7 تولید گردید.

اوایل این هفته که شرکت اپل اعلام کرد که جک هدفون از آیفون 7 حذف شده است، افرادیکه از قند سنج Darioبا مدل قبلی آیفون استفاده می‌کردند که در آن از جک هدفون برای اتصال با گلوکومتر استفاده می شد، نگران شدند. بدنبال آن، شرکت داریو اعلام کرد نوع جدیدی از گلوکومتر را توسعه داده است که قابل استفاده با گوشی آیفون 7 است. گلوکومترDarioتوسط سازمان غذا و داروی آمریکا و آژانس نظارتی اروپا، کانادا و استرالیا مورد تایید قرار گرفته  است.

به گفته‌ی شرکت Drio Haelth: این گلوکومتر شخصی در اندازه‌ی جیبی، یک دستگاه قند سنج دیجیتال است که با برنامه‌ی کاربردی گوشی همراه قابل استفاده می باشد و قادر به  کنترل و مدیریت سریع و موثر دیابت است. هنگام اتصال قندسنج به گوشی هوشمند، نرم افزار باز شده و بیمار با قرار دادن نوار در قندسنج و قرار دادن یک قطره خون بر روی آن می تواند مقدار قند خون خود را بر روی گوشی آیفون 7 مشاهده کند.

این برنامه بصورت خودکار مقدار قند خون را ثبت کرده و می‌تواند این اطلاعات را در زمان واقعی با سرپرستان و ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی به اشتراک گذارد. همچنین این برنامه  قابلیت ثبت غذاهای مصرفی بیمار، احساسات و محیط او را برای آنالیز‌های گسترده توسط یک متخصص سلامت دارد.

 Erez Raphaelمدیر ارشد شرکت Drio Haelthمی گوید: ما به ارائه ی محصولی دقیق و فوق العاده که بتواند در جیب، کوله پشتی یا کیف پول حمل شود، متعهد هستیم، این برای کاربران ما بسیار مهم است که گلوکومتر جدید، با ایفون 7 سازگار باشد. این دستگاه دارای همان قطر و همه ی امکانات قبلی می باشد. انتظار می رود سیستم  جدید مانیتورینگ قندخون شرکتDrio Haelthدر اوایل سال 2017 عرضه شود و قیمت آن به انضمام  نوار قندسنج و لنست  39.99دلار آمریکا معادل 30 پوند است.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2016/sep/new-blood-glucose-meter-unveiled-for-iphone-7-98894584.html